torsdag 30 oktober 2008

Nu eller aldrig...

Det är så det känns, om jag inte tar chansen nu så kommer det nog ta lång tid innan jag får den igen, om jag ens får det någon mer gång. Jag vet ju att jag skulle klara det, men ändå så är jag inte säker. Jag kanske inte är nog bra för att kunna göra det, folk kanske bara går därifrån. Och värst av allt, det kommer säkert vara folk i min klass där. Tänk om de retas efteråt? Okej, då har jag nog rätt mycket att försvara mig med, och jag vet att mina närmsta vänner aldrig skulle reta mig för en sådan sak, så jag har ju dem på min sida. Men ändå, de som ser det kommer ju sprida runt det, och alla kommer säkert prata om det skoldagen efter... Skulle jag kunna stå ut med det? Jag vet inte riktigt, jag brukar ju föredra att inte göra så mycket väsen av mig när hela klassen är där, det räcker att jag skämmer ut mig när jag är med mina vänner. Jag har ingen lust att skämma ut mig för hela klassen, och ännu mindre för hela stan.

Inga kommentarer: