lördag 25 oktober 2008

Karlstad

Idag har jag ägnat förmiddan åt att hjälpa min farmors syster att flytta. Inte så kul kanske, men jag gillar att titta på hennes gamla saker. Och det bästa av allt är att hon ju har saker som jag har har gjort (som t.ex. den söta stenfamiljen som jag gjorde en gång på dagis, där en är vänd åt andra hållet eftersom den "Ska smyga ner och klä ut sig till tomte" som jag alltid förklarade det när jag var liten). Jag bar mest en massa saker, sprang upp och ner i trappan, åt pepparkakor och var artig och trevlig. Jag fattar inte riktigt hur jag kan uppträda så himla artigt när jag är i närheten av min Farmor och hennes syster. Mot mormor och morfar är jag inte alls så, lite kanske men inte så mycket.

Vi åt på Åhlens inne i centrum när det var lunchdags, och jag åt tills jag var mer än proppmätt (eftersom det fanns chokladpudding så var jag ju tvungen att äta mycket). Jag blev illamående efteråt, och det blev inte precis bättre av att jag direkt efter maten skulle gå till min brorsa och vänta medan han glupskade i sig en hamburgare. Det var han som sedan skulle få köra hem oss (jag och syrran) eftersom mamma och pappa skulle stanna kvar där.

Det var typ två timmar sen, och jag mår fortfarande illa. Jag undrar om jag kommer kunna äta något mer idag. Tvivlar på det faktiskt.

Inga kommentarer: