tisdag 4 november 2008

NaNoWriMo!

Jag vet att förra inlägget egentligen borde förklaras, men jag orkar inte. Inte nu. Fast det är imorgon jag ska ha bestämt mig helst, och jag är fortfarande lite tveksam på vad jag vill.

Men nu var det inte det jag skulle berätta om, utan om en galen idé som jag gett mig själv. Nämligen att vara med i NaNoWriMo (National Novel Writing Month) i år. Det går då ut på att skriva en 50 000 ords novell på en månad (ca 1666 ord/dag). Detta är fjärde dagen, och jag har idag lyckats med den sjuka saken 2368 ord idag eftersom jag inte lyckades hinna med mina ord igår. Och vet ni vad, det var inte ens svårt att skriva så mycket idag! Det kändes bara kul, och det kan nog vara för att det äntligen börjar hända något i min rätt sega novell. Jag hoppas att de ska gå lika lätt följande dagar, men så blir tisdagar och helger de dagar jag annars kan skriva ikapp om jag kommer efter.

Inga kommentarer: